Pagina's

donderdag 29 september 2016

Flipbook #5: Travel

Janine uit Duitsland en ik hebben elkaar leren kennen door de 'Christmas in July'-swap via de flipbook-facebookgroep. Omdat we elkaars stijl erg waarderen hebben we contact gehouden en doen zo af en toe een prive-swap. De eerste was met een zelf te kiezen thema. Ik besloot het thema reizen te kiezen en maakte een koffertje. Het is niet echt een flipbook, want er is geen flip te vinden, maar dat mag de pret niet drukken.



Het koffertje maakte ik zelf van een linnenlook karton. Van tevoren heb ik flink lopen rekenen en het is bijna goed gegaan. Zelf vind ik het binnenwerk nog net iets te breed, maar dat zal de perfectionist in mij zijn. Het binnenwerk bestaat uit stukken kraftpapier met aan de zijkant gevouwen stukjes inpakpapier. Ik heb de maten zo gekozen dat een ansichtkaart of grote project life-kaart in de vakken kan: dat maakt de rest van het traject wel zo plezierig.


Na het versieren van de buitenkant kwam het leukste deel: de vakken vullen! Ik heb een vak gevuld met een zakje goodies en de rest met dubbelzijdig gedecoreerde kaarten. De materialen en technieken ga ik niet allemaal opnoemen, het zijn er gewoon te veel. Ik wil alleen even de grappige tekeningen uit het Flow Paperbook noemen, je ziet ze onder andere op de eerste 'pagina'. Mocht je willen weten hoe ik iets gemaakt heb of waar ik bepaalde spullen gekocht heb, stuur dan een mailtje naar vankoos@kpnmail.nl.

Voor mij was het een hele klus, maar ik ben heel erg trots op het resultaat. Ik heb van alle pagina's een foto gemaakt, dus ik zou zeggen: kijk maar gewoon hoe het geworden is.

















Geen opmerkingen:

Een reactie posten