Pagina's

maandag 26 september 2016

Scrapping #5: Le Petit Journal

Dit keer eens niet onze kat in de hoofdrol, maar mijn geliefde echtgenoot. Jaarlijks trekken wij naar de Ardeche voor een fijne vakantie in Le Hameau de Burg. We genieten van de sfeer, de omgeving, de gezelligheid en we maken veel foto's. Natuurlijk inspireert dat ook voor het creƫren van een mooie scrappagina.

Als basis heb ik een eenvoudige pagina gebruikt uit een blok van de Action: een beetje beige/grijs met kleine stipjes. Op de hoeken rechtsboven en linksonder heb ik een papier geplakt uit een blokje van de Zeeman; in dat blokje zitten allemaal prints van steensoorten. Ik heb het papier gescheurd voor een mooi randje: distressing op zijn puurst. Ook de randen van de foto's zijn er af gescheurd. Vervolgens heb ik de witte randjes bewerkt met twee kleuren inkt, een blauwe distressinkt en een donkerbruin gewone stempelinkt.

Voor deze pagina heb ik een techniek gebruikt die ik tot nu toe op de inchies toepaste. Met een sjabloon en stempelinkt heb ik een bolletjespatroon aangebracht. Hiervoor heb ik meerdere kleuren inkt gebruikt in blauw, bruin, wit en een zilverkleur voor de glim. De inkt breng ik aan met stukje spons (gewoon zo'n goedkoop schuursponsje in stukjes knippen).

Tot slot heb ik nog wat versieringen aangebracht. De ronde stickers zijn van 7 Dots uit de serie Nature Walk. Ik heb de randjes met de distress inkt een blauw kleurtje gegeven. Het tekstje komt uit een Action-blokje, evenals het Dream-rondje linksonder.

Door de combinatie van foto's, kleuren, materialen en technieken vind ik deze pagina een stoere uitstraling hebben. En dat was precies mijn bedoeling.


zie de glimmers in het inkt-bolletjespatroon

distressrandje (zeg maar gescheurd) met inkt

mooie stickers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten