Pagina's

woensdag 14 september 2016

Scrapping #4: Op de loer

Inmiddels ben ik lekker aan het scrappen. Dat is vooral een leerproces, zowel wat technieken betreft als het ontdekken van mijn eigen stijl. Bij de flipbooks is dat al aardig gevorderd, maar het scrappen is totaal nieuw. Bovendien bieden de grotere vlakken ook weer mogelijkheden voor nieuwe technieken. Zo heb ik inmiddels wat verf in huis gehaald, is het assortiment stempelinkt uitgebreid en heb ik wat sjablonen aangeschaft. En ik heb spul gekocht om met die sjablonen een reliƫf op een scrapvel te maken. Die heb ik nog niet gebruikt overigens, maar dat komt zeker.

Het is best nog veel werk om uit te vinden wat je stijl is. Niet dat je zozeer een eigen stijl moet hebben, maar dat gebeurt automatisch als je probeert wat je leuk vindt en wat niet. Op youtube, Facebook en pinterest vergaap ik me aan de prachtigste lay-outs, maar je ziet al vrij snel of het wel of niet iets voor jou is. Ondertussen ben ik al wat verder in mijn ontwikkeling en heb ik ontdekt dat ik van eenvoud houd. Tijdens het schrappen voeg ik allemaal leuke embellishments toe, maar meestal haal ik ze ook net zo hard weer weg. Ook probeer ik met veel kleurtjes te werken, maar ik kom toch altijd op een vrij eenduidig kleurpalet uit. Niet te veel tinten, zo ben ik nu eenmaal niet.

Wat vinden jullie? Willen jullie mijn mislukkingen ook zien? Gewoon om het hele proces mee te maken? Of laat ik alleen de stukken zien die ik zelf geslaagd vind? Onderstaande pagina vind ik zelf wel mooi geworden, al is ie wat aan de ingetogen kant qua kleur. Het onderwerp is onze kat Gina op een niet zo heel scherpe foto. Ze kijkt echter zo mooi naar boven dat ik daar gewoon iets mee wilde doen.

De ondergrond is een scrapbookvel, maar ik weet echt niet van welk merk of welke serie. Daarop heb ik een grijs-wit vel met visgraat (en wat glimmers) uit een Action-blok geplakt. Ik heb nog overwogen of ik de rand zou distressen, maar bij deze pagina ben ik voor strak gegaan. Overigens, voor wie het niet weet: distressen is kapotmaken, je ruwt de randen op om ze daarna eventueel met inkt te kleuren. Er bestaat dan ook heuse distress-inkt en er is zelfs een apparaatje om de randen te bewerken. Daaroverheen zie je een vel met vogeltjes. Deze komt uit een pak met flora- en fauna-papier Nature's Gallery van Papermania. Achter de foto zit blauw papier uit het paperpad Schooltime van Marianne Design.

Daarna komt het embellishen, in goed Nederlands versieren/decoreren. Je wilt niet weten hoe veel verschillende combinaties van plaatjes, stickers, ephemera, die cuts en ander spul ik heb neergelegd om uiteindelijk het meeste weer weg te leggen. Dat ik bovenin vlindertjes wilde hebben, was vanaf het begin al duidelijk. Zo lijkt het net of Gina naar de vlinders kijkt om uiteindelijk toe te slaan. Want zo is ze wel... De vlindertjes komen van de Witte Boekhandel. De twee miniplaatjes op het grijs-witte papier en het labeltje Beautiful Day komen uit een kaartenmaakboekje van Action. Het vogeltje en het oude boek er achter zijn van een hobbymerk, maar ik weet zo niet meer welke. De transparante letterstickers zijn van de HEMA (dit zijn grijze): Gina is op een plaatjes uit een Actionboekje geplakt, 'op de loer'  staat op een labeltje uit de Schooltime-paperpad.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten