Pagina's

maandag 2 januari 2017

Round Robin #1: Introductie

Spoileralert: als je meedoet met het Round Robin-groepje 1 van de facebookgroep Snail Mail en je wilt nog niks zien van de boekjes, sla dan deze post over.

Round Robin: het bestaat al een paar jaar onder verschillende namen en leek over z'n hoogtepunt heen, maar ik zie het weer opduiken hier en daar. De term Round Robin lijkt vooral in Nederland gebruikt te worden, internationaal zie ik projecten onder de naam 'traveling notebook'. Wat houdt het in? Een blanco boekje maakt een reis langs een aantal creatievelingen; ieder maakt er een eigen creatie in. Dat kan met papier, stof, verf, kleurpotloden of welk ander materiaal dan ook. Je doet gewoon waar je goed in bent, of wat je leuk vindt en stuurt het boekje door. Als het boekje vol is, gaat het terug naar de oorspronkelijke eigenaar.

Snail Mail groep

In de Snail Mail-facebookgroep is een Round Robin project gestart en ik heb me er enthousiast voor ingeschreven. We zijn met een clubje van 13 vrouwen bezig aan evenzoveel boekjes. Ieder heeft haar eigen boekje voorzien van een introductie van 8 pagina's en deze week gaan de boekjes naar de volgende op de lijst. In het boekje dat je krijgt, versier je 6 pagina's en aan het eind van de maand stuur je het boekje weer door. Aan het eind van het jaar heb je zo 12 boekjes van anderen gedecoreerd plus je eigen. Je kunt de maanden voorzien van thema's, zoals de seizoenen, feestdagen enzovoort, zodat je ook echt een jaaroverzicht krijgt, maar dat is niet verplicht.

Pagina's

In een maandelijkse blogpost laat ik je zien welke pagina's ik heb gemaakt. En aan het einde van het jaar show ik natuurlijk mijn eigen boekje met alle bijdragen van mijn Round Robin-maatjes. Mocht ik info hebben over blogs of youtube-kanalen van de andere deelnemers, dan geef ik een linkje. In deze eerste aflevering zie je de omslag van mijn boekje en de introductiepagina's. Ik vond het zo leuk om dit te maken, dat ik niet kan wachten tot ik het volgende boekje krijg.


in het envelopje zit mijn adres

de tekst is: dit boekje gaat op reis langs 12 creatieve vrouwen
en komt daarna weer bij mij terug

je ziet stukjes papier achter de kaartjes vandaan komen,
daarop staat meer informatie over mijn familie en mij

nog meer over mezelf; de kaartjes kun je flippen,
op de achterkant vertel ik meer over mijn hobby's

in de envelopjes zitten briefjes met mijn favorieten:
kleur, dier, stad, maaltijd enzovoort

in het envelopje meer info over en
het adres van Handmade by Koos

zie je die leuke theelabeltjes met quotes?
die heb ik van een vriendin gekregen, ze drinkt Yogi Tea

in de envelop zat een overzicht met adressen van de deelnemers;
uiteindelijk heb ik die maar weggelaten, want iedereen had de
adressen toch al en het maakte het boekje onnodig dik.

Gebruikte materialen
Ik ga niet alles opnoemen, want er zit gewoon te veel in zo'n boekje en van veel dingen weet ik het ook niet meer of ik heb het gekregen bij een flipbook of zo. Wat wel het vermelden waard is, is een stickervel van Simple Stories met de naam Posh. Daarop zaten de vogelstickers (roodborstjes oftewel robins), de letters van Round Robin, de stickers met hartjes, de fiets en nog wat woorden. Zie je iets waarvan je wilt weten waar je het kunt kopen? Mail me dan even op vankoos@kpnmail.nl.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten