Pagina's

zaterdag 28 januari 2017

Art journal #3: Winter whites

 Vloeipapier: ideaal om een cadeautje of een flipbook in te verpakken. Doordat het zo dun is en normaal gesproken om dure en/of tere producten zit, voelt het heel luxe aan. Als ik een mooi patroontje zie, dan neem ik het graag mee naar huis. Zo had ik al een tijdje vloeipapier in huis met dennenbomen er op. Een echte winter of kerstklassieker. Het papier zelf is heel lichtgroen, ook al zo mooi. Hoog tijd om er iets mee te doen en mijn art journal is het eerste project waar ik het in heb gebruikt.

Ik heb het vloeipapier met gesso aangebracht op de ondergrond. Vervolgens heb ik met een prop keukenpapier een mix aangebracht van witte plakkaatverf met witte parelmoerverf. Dat leuk heel mooi in het begin, maar toen het was opgedroogd zag ik er vrijwel niks meer van terug: geen reliëf en geen kleur. Dus nog maar een keer, maar nu heb ik de kleuren apart gehouden. Dat werd beter, als vervaagde het reliëf alsnog een beetje. Voor de zekerheid heb ik maar wat witte verf toegevoegd aan de gel, waarmee ik weer een andere textuur heb aangebracht. Ik heb hiervoor
een zebramotief-sjabloon gebruikt. Niet echt winters natuurlijk, maar het glooiende patroon deed me aan sneeuwduinen denken, dus toch maar...

Hoewel het uiteindelijke resultaat niet was zoals ik in gedachten had, vond ik het prima zo. Wel vroeg het om wat meer decoratie. Als eerste heb ik met een pons en glitterpapier ijskristallen geponst, die verspreid over de pagina zijn geplakt. Ook de nagellak kwam er weer aan te pas, dit keer in wit en zilverkleur. Tot slot heb ik nog een paar glimmers geplakt. Ik had niet echt een projectlife-kaartje dat er bij paste, dus heb ik er zelf een gemaakt. Mooi wit vellum-papier doet het goed met smalle puffy letters; een glitter-washitapeje plakt het kaartje vast. Al met al is het een ingetogen winterse pagina geworden. Best leuk voor januari.







Gebruikte materialen:
Vloeipapier, vellumpapier, glitterpapier en tape zijn van Sostrene Grene, de verfsoorten komen bij de Action vandaan, witte nagellak van de Hema, zilveren van de Etos, de witte puffy letterstickers zijn van het eigen merk van Scrapdelight, de diamantstickertjes komen van de Wibra, de ijskristalpons van het Kruidvat, het zebrasjabloon is van Hobbyshop Sandra.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten