Pagina's

maandag 16 januari 2017

Pocketletter #4: Verrassingsswap

Zoals ik soms zomaar begin met een flipbook, zo kan ik dat ook met een pocketletter hebben. Ik was bezig met een stapel kaartjes uit de Flow. Eigenlijk zijn ze bedoeld als een soort kalender met iets leuks voor iedere dag, zoals Flow vaak van die leuke dingen heeft. Deze zaten echter nog in het tijdschrift en op dat moment was het jaar al grotendeels voorbij, dus ik haalde de kaartjes er uit en knipte de randjes bij. Zo kwam ik een paar mooie quotes tegen in vrolijke kleurtjes en daar wilde ik mee aan de slag.

Rood/rose/blauw
De kaartjes met quotes vormden dus de basis voor de pocketletter en daar maakte ik van alles bij in bijpassende kleuren. De kaartjes zelf waren vooral rood en blauw en daar heb ik een zachtere kleur van toegevoegd. Het uiteindelijke resultaat is een pocketletter met veel rose, lichtblauw, rood en een beetje donkerder blauw. En heel veel hartjes. Het was zo'n project dat van het begin af aan lekker loopt en ook snel klaar is. Terwijl je bezig bent krijg je alweer ideeƫn voor de volgende pocket. Alleen het stempelen met de letters ging niet vlekkeloos, de inkt wilde niet drogen. Met een paar letterstickers is dat ook weer opgelost. Ik maakte een sneak peek foto en plaatste die in de facebookgroep pocketletters met de vraag of iemand wilde swappen. Maaike reageerde en de swap was een feit. Scroll verder voor de creatie die Maaike stuurde.




zelfgemaakte goodies vind ik het leukste


Vosjes

Een poosje later kreeg ik de pocketletter van Maaike in de bus. Het was die dag vreselijk weer, dus de foto's van de verpakking zijn niet gelukt. Er kwam een schitterende pocketletter uit het pakje tevoorschijn. Met vrolijke lichte kleurtjes en steeds dezelfde papiertjes die terugkomen als achtergrond, punches of banners of als zakjes waar goodies in zitten. Terugkerend thema was het schattige vosje! Ach, kijk gewoon zelf, de volgende dag was het licht beter voor foto's, dus de beelden zeggen genoeg.







Gebruikte materialen in mijn pocket letter
Flow Magazine: kaartjes met quote
Flow Paperbook: rood papier met rose flora/fauna, labels linker vakje middelste rij achterzijde
Sostrene Grene: rose lint zijkant, lichtblauwe sticker linksboven, rode sticker midden (achterzijde), papier kleine envelopjes 'goodies'
Marianne Design: achtergrondpapier met stervormen
Flying Tiger: rose papier met wolkjes (achterzijde)
Action: blauw papier met vogeltjes, brads middenvoor, labels middelste vakje bovenaan (zowel voor- als achterzijde), vilten hartjes
Etos: Theezakje met Love

Geen opmerkingen:

Een reactie posten