Pagina's

zaterdag 7 januari 2017

Flipbook #9: Cupcakes en meer

Mijn eerste swap met Cat uit de USA was er een van de lange adem; ik vertelde er al over in de blogpost over het flipbook dat ik van haar kreeg (klik hier). Uiteindelijk heb ik twee keer een flipbook gemaakt met als thema ' sweet bakery' en de eerste laat ik je vandaag zien.

Zoete lekkernijen: wat een leuk thema. Je kunt je niet alleen te buiten gaan aan vrolijke kleurtjes, maar ook met decoraties kun je alle kanten op. Deze swap was een mooie smoes om een bijzondere washitape aan te schaffen, eentje met macarons van LaDuree. Dat zijn zo'n beetje de lekkerste macarons van de hele wereld, als ik zo lees en hoor en zie (en waarschijnlijk ook de duurste). Ik had ook nog een lint van LaDuree, dus ook een stukje lint is onderdeel geworden van het flipbook.

Als je zo door je voorraad gaat, op zoek naar 'zoetigheden', dan kom je van alles tegen. Ik heb recepten van lekkere koekjes en cupcakes verzameld en op kaartjes geplakt, ik bleek puffy stickers van cupcakes te hebben en kocht er nog wat glimmende exemplaren bij, bij mijn bakspullen vond ik papieren vormpjes die mooi plat werden na een paar dagen onder een dik boek, in de kaartenbak zit altijd wat passends, ik had al veel plaatjes van het internet verzameld en op stickers geprint, in de stempeldoos lag een setje cupcake-
stempels en ik had nog best veel papier met fruit of ijsjes er op. Toen ik bij de Action nog een setje washitapes zag met ijsjes er op, wat het helemaal klaar. Gecombineerd met papier en tape in zoete kleuren is het een vrolijk geheel geworden.

Eigenlijk ben ik best lang bezig geweest met dit flipbook. Via foto's in de facebookgroep had ik al gezien dat Cat schitterende dingen maakt en ik wilde voor haar dus ook extra mijn best doen. En ik moet zeggen dat ik het resultaat geslaagd vind. De algehele sfeer ademt zoetigheid en vrolijkheid en dat stel ik me voor bij 'sweet bakery'. In het boek zijn mooie plaatjes verwerkt en ik heb, al zeg ik het zelf, best wat leuke vondsten toegevoegd. Zo vind ik de washi-bites helemaal top: houten ijslepeltjes met samples washitape. Ook de sprinkles in plaats van een shakercard (normaal met pailletten) is anders dan anders. Bij dit flipbook heb ik voor het eerst cellofaan gebruikt voor de pockets. Zo kun je nog steeds het mooie plaatje/papier zien als je de goodies er uit hebt gehaald, zoals bij de receptenkaartjes. Inmiddels doe ik dat veel vaker. En dan is er natuurlijk het 'little book of sweets': een harmonicagevouwen boekje met leuke zoete plaatjes.

Ik zou zeggen, zet de thee klaar, neem er wat koekjes bij en geniet van een kleurexplosie.










 




Gebruikte materialen
(voor zover ik het nog weet)
Action: rood papier met witte stippen, washitapes met ijsjes(tekst), plaatje met schaal koekjes
Sostrene Grene: alfabetstickertjes, ijsjespapier (envelopje), achtergrondpapier pagina 'Calories don't count', zalmkleurig vloeipapier en lint verpakking, kaart met ijsjes
HEMA: cupcakestickers, rood-oranje geruit papier
Flow Paperbook: achtergrondpapier met aardbeien, achtergrondpapier met ijsjes, papier voor vlaggetjes, pastelkleurige plaatjes met macarons en mixer, kaart met theekopjes
Overig: de journalingkaartjes van de recepten zijn van Prima Marketing, fruitstickertje van Flying Tiger, de Maste macaron washitape komt van www.liefdevoorpapier.nl, waar je ook de tape met rose en gouden stipjes kunt kopen (Studio Stationery), de overige achtergrondpapiertjes zijn van Marianne Design (bloemetjes, chevron, driehoekjespatroon), de snoepjesstickers komen uit een scrapstickerboekje van de Wibra en het leuke zakje met de gekleurde keukenmaterialen heb ik ooit bij www.bykris.nl besteld.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten