Pagina's

woensdag 1 februari 2017

Round Robin #2: Patricia's boekje


 Spoileralert: als je meedoet met het Round Robin-groepje 1 van de facebookgroep Snail Mail en je wilt nog niks zien van de boekjes, sla dan deze post over. De eerste foto in de Round Robin-posts is dan ook altijd een foto van de voorkant, omdat de voorkant al bekend is bij de eigenaar van het boekje.


Het Round Robin-project is nu echt van start. Ik heb mijn boekje uit handen gegeven en zie 'm pas eind december terug. Dat geldt ook voor Patricia, die haar boekje naar mij heeft gestuurd en ook maar af moet wachten wat het eindresultaat is. Ondertussen zie ik op Facebook filmpjes van boekjes uit projecten van vorig jaar en ik krijg er steeds meer zin in. Wow, wat een geweldige boekwerken komen er uit, zeg! In een speciale mailbox op Facebook houden de deelnemers elkaar op de hoogte van de verzending, dus je weet wel zo ongeveer waar je boekje moet zijn.

Afijn, het boekje van Patricia plofte op de deurmat en is nog bescheiden van formaat, want alleen de bijdrage van Patricia zelf zat er in. Ik heb er 7 pagina's in versierd, wat eigenlijk tegen de afspraak is, maar er waren voldoende pagina's over voor de anderen en doordat ik een oneven aantal deed, kunnen de volgende deelnemers steeds 3 x 2 pagina's naast elkaar versieren. Ik weet niet of dat de bedoeling is, maar zelf vond ik het logisch. Hoe dan ook, de extra enkele pagina heb ik gebruikt voor een landkaartje. Patricia had namelijk gevraagd of wij onze woonplaats willen noemen, zodat ze kan zien waar haar boekje naar toe is gereisd. Ik vond die vraag zo leuk, dat ik er meteen een beeld bij heb gemaakt. Pagina 1 is dus een kaartje van Nederland met de reis van het boekje.


Pagina 2 en 3 heb ik gebruikt om wat meer over mijzelf te vertellen. De tekst heb ik 'geblurd' op de foto (nou ja, onherkenbaar gemaakt), maar op de journalingkaartjes staat dus wie ik ben en wat ik leuk vind. Op de tag in het gele envelopje is meer info over dit blog te vinden en in het rose envelopje zit een briefje waarop ik heb uitgelegd waarom ik 7 pagina's heb versierd. Verder heb ik er wat vrolijke stickertjes bij geplakt. Al met al werd het een heel vrolijke en zomerse pagina. Met name die zomerse kleurtjes passen niet zo heel erg bij de tijd van het jaar, maar soms vormt zich zoiets tijdens het plakken. Ik heb er maar wat van 'gezegd'  en op de volgende pagina's voor een echte wintersfeer gekozen.




Voor pagina 4 en 5 is winter dus het thema, of liever gezegd januari. Het was niet echt een verplichting, maar het idee is wel geopperd om iedereen iets te laten doen met de maand. Meestal is er wel een thema aan een maand te hangen, zoals Valentijnsdag, Moederdag, Pasen of Pinksteren, Sinterklaas, vakantie of de verjaardag van de eigenaar van het boekje. En natuurlijk kun je de seizoenen uitbeelden, wat ik heb gedaan voor januari. Als basis heb ik papier uit een kerstblok gebruikt met daarop dennennaalden en dennenbomen. Het bijpassende vloeipapier heb ik geplooid en op twee plekken geplakt. Ik houd er van als elementen terugkomen in mijn werk, noem het maar een tic. De drie leuke winterplaatjes komen uit een serie papier van Scrapdelight: ik heb ze 'vastgezet'  met stukjes washi-sticker in houtpatroon. Mijn veelgebruikte ijskristalpons heb ik ook deze keer gecombineerd met wit glitterpapier en verder heb ik de boel gedecoreerd met stickers en stansvormpjes. De grijsgeblokte washitape was een van de eersten die ik ooit heb aangeschaft: hier past ie mooi bij.




Voor de laatste dubbele pagina heb ik een onderwerp gekozen, waar zowel Patricia als ik van houden: quotes. Eigenlijk denk ik dat de meeste papercrafters graag gebruik maken van quotes, want je ziet het vaak in flipbooks, snail mail en pocketletters. Quotes kun je uit tijdschriften knippen, of van internet printen, ze staan op stickers en kaartjes en je kunt ze stempelen of met met letters of woorden samenstellen. Voor de pagina zelf heb ik kaartjes uit Flow Magazine gehaald, plaatjes van internet gehaald en geprint of uit tijdschriften geknipt, verschillende stickers gebruikt, een stempel en een mooie washitape! De envelopjes zijn zelfgemaakt: in de ene zitten project life-kaartjes (met quotes natuurlijk) en in de andere zitten zelfgemaakte tags met internetplaatjes. Een paar glimstickertjes maken het af.



envelopje gemaakt van een tijdschriftpagina

Gebruikte materialen
Pagina 1: achtergrondpapier en kaartje van Marianne Design, letterstickers van Dille en Kamille, washitape en 'Go'-sticker van Action, overige stickers van Wibra.
Pagina 2 en 3: achtergrondpapier van Sostrene Grene, journalingkaartjes weet ik niet meer, 'Hello'-kaartje, vogeltje, vlindertjes en stickertjes in fluokleuren van de Hema (behalve de envelopstickertjes, die zijn van Action), de tag met strikje komt uit het Flowpakket met papergoodies, de vlaggetjestags zijn van de Ikea, de woordstickertjes heb ik uit het buitenland gekregen en de sticker met quote komt uit een stickerboekje dat ik in Frankrijk kocht.
Pagina 4 en 5: achtergrondpapier, vloeipapier en wit glitterpapier van Sostrene Grene, winterse plaatjes van Scrapdelight, stickers met 'koude' woorden en letterstickers van de Wibra, letterstickertjes 'ice' en 'more' van Hema, de rest heb ik gekregen van andere papercrafters.
Pagina 6 en 7: achtergrondpapier rechts en papier met wolpatroon (tags) van Marianne Design, achtergrondpapier links en letterstickers van Sostrene Grene, quotekaartjes uit Flow Magazine, project life-kaartjes van Project Life (serie Inspire), glimstickertjes van So Low, smalle washitapejes van Action, sticker 'Choose Happy' van Zeeman.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten