Pagina's

donderdag 8 december 2016

Flipbook #7: Zomaar een flipbook

Poeh, wat valt dat tegen. Ik dacht met een paar weekjes wel klaar te zijn met de verhuizing en daarna vrolijk verder te gaan met craften en daarover bloggen, maar er ging wat meer tijd in zitten. Ondertussen heb ik ook een baan gekregen, dus het aantal blogjes zal wel wat afnemen. Gelukkig is er nog genoeg over om over te schrijven en te laten zien.

Soms heb ik gewoon zin om een flipbook te maken. Zonder thema, zonder deadline, gewoon zomaar. Ik pak wat papier en zie wel wat het wordt. De ene keer is zo'n flipbook in no-time klaar, de andere keer blijft het maanden liggen. Een paar week geleden maakte ik eentje in de eerste categorie. De basis is simpel: 2 kraft enveloppen (van die bruine) aan elkaar geplakt, de adreszijde aan de buitenkant. Aan de binnenkant heb ik twee grote project life-kaarten met stippen geplakt. Zo kun je de enveloppen nog steeds gebruiken, maar heb je wat meer plakruimte om te decoreren. Ik heb nog twee mooie grote project life-kaarten uitgezocht en die aan de andere kant met papier beplakt. Dat zijn de binnenpagina's, die met washitape zijn vastgemaakt. De kleuren zijn zwart, rood, oudroze en aubergine: zo op het gehoor een vreselijke combi, maar het werkt toch leuk zo samen.

Op de voorpagina heb ik op een achtergrond van druk gedessineerd papier een kader gemaakt van krullint en een stuk karton met daarop een gestempelde tekst. Verder wat die-cuts/ephemera en de veelgebruikte vlinders. Op de lijfjes heb ik een 'diamantje'  geplakt. De eerste pagina heb ik versierd met houten figuurtjes (ook wel woodveneer genoemd), wat gestanste plaatjes, washitapes en een zelfgevouwen envelopje. Op de rechterpagina heb ik het papier gestempeld met vlinder en tekst en wat geponste figuurtjes bijgeplakt. Ook links zie je trouwens gestempelde plaatjes en met inkt bewerkte randjes.

De middenpagina's heb ik simpel gehouden. Links een kaartje, houten vlindertje en laagjessticker. Op de rechterpagina heb ik een stukje cellofaan als pocket geplakt, zodat je het mooie plaatje kunt blijven zien als je de tags er uit haalt. Nog wat stempels en een vlindertje en klaar is Koos. De laatste twee pagina's zijn weer wat voller. Aan de linkerkant zie je een gevouwen zakje met verder veel zwarte stickers. Dit zijn kleurplaatstickers: het is de bedoeling dat je ze inkleurt, maar ik gebruik ze dus op deze manier. De rechterzijde is weer bestempeld en heeft nog een zelfgevouwen envelopje, een laagjessticker met bijpassende ministickertjes, een quote uit de Flow en een plaatje dat ooit eens in een Daphne's Diary zat.

De achterzijde is weer simpel. Het papier is mooi genoeg. Een tapeje en wat gestempelde plaatjes is voldoende. En natuurlijk is het 'handmade by koos'. Het flipbook was vrij snel klaar, maar ik heb er met veel plezier aan gewerkt. Dit exemplaar heb ik naar mijn vaste penmaatje Anja gestuurd. Het komt ook voor dat ik een oproepje plaats in een van de facebookgroepen om te swappen. Want soms heb je gewoon inspiratie en maak je zomaar wat.








Gebruikte materialen 

Voorpagina: papier van Sostrene Grene, stempel Action, die-cuts van Kaisercraft, vlindertjes van de Witte Boekhandel.
Pagina 2 en 3: project life-kaarten van ???, houten figuurtjes Action, pons van het Kruidvat, huisjestape Ikea, rood-wit gestipte tape Action, stansplaatjes ook, papier op middenstuk rechts is van Marianne Design, stempels zijn van Kaisercraft (tekst 'you never know'), Scrapberry's (vlinder en roos) en Finnabair/Prima Marketing (kleine tekst).
Pagina 4 en 5): papier rechts van Marianne Design, houten vlinders en sticker van Action, project life-kaartje van ???, de rode tags komen uit een Flow Paperbook, de zwarte zijn van de Xenos.
Pagina 6 en 7: papier links Marianne Design, papier zakje is van Sostrene Grene, van het envelopje Action, zwarte washitape van Ikea, fijne rode tape van Action, gelaagde sticker ook evenals de zwarte kleurplaatstickers.
Achterpagina: papier van Sostrene Grene, stempels Action, tape van Ikea.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten