Pagina's

donderdag 10 november 2016

Mini-album #2: Meow!

Wie dit blog al even volgt, weet dat onze Noorse boskat Gina een geliefd onderwerp is voor foto's en projecten. Tot nu toe heeft ze vooral op scrappagina's geschitterd, maar toen ik met de mini-albums begon was het al vrij snel duidelijk dat onze pussycat ook een versie zou krijgen. Ik printte een aantal favoriete foto's en heb op internet leuke kattenplaatjes en quotes bij elkaar gezocht.

Als basis heb ik een scrapvel gebruikt, die dubbelgevouwen precies het goede formaat heeft. Ik koos voor een gezellig bloemmotief van Kaisercraft. De binnenpagina's komen allemaal uit hetzelfde kartonblokje van de Action, dan passen de kleuren goed bij elkaar. Ik heb in dit album ook foto's op de voorpagina en omslag geplaatst.


Ik zoek altijd een sprekende foto uit die op de voorkant van het binnenwerk gaat. Het is immers een soort van introductiefoto, dus die mag best wat groter of opvallender. Links daarvan staat een tekstje. Natuurlijk hoeft zo'n tekstpagina niet per se (en ook niet op die plek), maar ik vind het zelf wel iets extra's geven ten opzichte van een gewoon foto-album. Dat geldt ook voor de bijgeplakte zinnetjes, plaatjes en stickers. Dus op de binnenpagina's veel extra's naast de foto's. De kleine kattenstickertjes komen van de So Low, de oranje en groene kattensticker van Flying Tiger, de fotokadertjes van Action, net als de washitapejes. Het gouden washitape kreeg ik bij een flipbook uit de USA. Voor de sluiting heb ik twee bloemetjesbrads (Wibra) gebruikt met een papieren touwtje. Ook de letters MEOW komen hier vandaan.

Gina zelf was niet bijster onder de indruk van haar mini-album; het boekje heeft maar 1 kopje gekregen, daarna liep ze weg. Maar zelf vind ik het wel een mooi document van ons huisdier. Wil je zelf een mini-album maken? Kijk dan even op de pagina workshop (zie de tabs bovenaan dit blog).








Geen opmerkingen:

Een reactie posten