Pagina's

donderdag 22 december 2016

Flipbook #8 en ontvangen flipbook #5: Merry Christmas

Zo vlak voor de kerst moet er natuurlijk ook wat kerstmissigs gemaakt worden. Dit jaar heb ik de kerstkaarten zelf gemaakt, maar door de tijdsdruk is dat wel in elkaar flansen geworden. Gelukkig was ik al wat eerder begonnen met mijn kerstflipbook voor vaste penvriendin Anja. Dat was een meerdagen-project: je maakt wat en legt het boek een dag weg, je versiert wat en legt het weer weg, enzovoort. Ondertussen was Anja wat voortvarender en kreeg ik een schitterend flipbook in de brievenbus. Het grappige was dat we hetzelfde kleurenschema (en hetzelfde knutselboek) gebruikt hadden, maar het resultaat is desondanks totaal verschillend. Dat maakt craften zo leuk: ieder heeft z'n eigen stijl. En als je een vast penmaatje hebt, dan zie je die stijl zich ook ontwikkelen.

Het flipbook van Anja

Flipbooks heb je in veel soorten en maten. Anja heeft dit keer een flipbook met flappen gemaakt (sorry, ik weet niet hoe het officieel heet). Zo'n flipbook bestaat uit 4 delen, die uitgevouwen een groot vierkant of rechthoek maken. Ach, je ziet het wel op de foto. Op die manier heb je 8 pagina's om te decoreren en dat heeft Anja met verve gedaan. Niet alleen zijn er de vrolijk gekleurde moderne versieringen uit het knutselboek te zien, maar ook veel vintage elementen en de altijd prachtige kerstplaatjes van Sostrene Grene.  Anja's flipbook was zoals gebruikelijk een feest om te onderzoeken; meestal bekijk ik 'm een aantal keren achter elkaar en ontdek steeds nieuwe dingetjes. Geniet mee...

het pakketje is al feestelijk

1 keer uitgevouwen (en wat een boel goodies)

2 keer uitgevouwen



Mijn flipbook voor Anja

Het kerstflipbook voor Anja is een traditionele folder: 3 vierkanten aan elkaar. Ook ik had gekozen voor een witte basis (let it snow) met onder andere pastelkleuren. En natuurlijk zilver, want dat glimt en glittert zo lekker met kerst. Met stickers, plaatjes, kersttapes en gestanste woorden is het een vrolijk geheel geworden met een overdaad aan dennenboompjes, sterren, ijskristallen en nog wat rendieren: it's the most wonderful time of the year. Dus, stay tuned, want er komen nog meer kerstcrafts aan.


1 keer uitgevouwen

2 keer uitgevouwen

en een welgemeende kerstgroet van Koos aan al haar lezers



Gebruikte materialen, onder andere:
Papierblokken van Action, kerstboek van Kruidvat, stickers van Hema/Sostrene Grene/Dille & Kamille, vintage plaatjes van Scrapberry's, grote zilveren pailletten van Action, houten engeltjes en kartonnen ornamentjes van Wibra.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten