Pagina's

zondag 25 december 2016

Ontvangen flipbook #6: Kerst in juli

Op dag 3 van deze kerst-driedaagse los ik een belofte in en laat ik jullie het kerstflipbook zien, dat ik van Janine kreeg. Wij zijn aan elkaar gekoppeld in de internationale facebookgroep voor de 'Christmas in July'-swap. Voor dit project was het de bedoeling dat we elkaar een flipbook in kerstthema zouden sturen (in juli, inderdaad) met daarbij voor een bepaald bedrag aan kerstcadeautjes. Dat is nog een hele klus zo midden in de zomer. Mijn creatie voor Janine heb ik laten zien in de allereerste blogpost van Handmade by Koos. Wil je het nog een keer nalezen? Klik dan hier. 


Het was natuurlijk groot feest in huize Koos toen het pakket uit Duitsland kwam. De postbode heeft vast eens achter zijn oren gekrabd bij al die kerstversieringen in juli, maar dat mag de pret niet drukken. Er kwam een schitterende verzameling cadeautjes uit de doos tevoorschijn. De afspraak was 10 cadeautjes, die mooi ingepakt zouden zijn. Nou, dat is Janine wel gelukt. Ieder cadeautje was voorzien van een nummer en zelfgemaakte labels, lintjes en decoraties. Echt, met alleen die versieringen was ik al een uurtje zoet. En toen moest het flipbook nog uitgepakt worden...



Het kerstflipbook bleek een imposant kunstwerk. Inmiddels heb ik heel wat flipbooks en andere creaties mogen ontvangen, maar deze van Janine is en blijft voorlopig de meest indrukwekkende. Ze had zich laten inspireren door de kerstbal en dus een rond flipbook gemaakt. Bedenk daarbij dat de doorsnee van de cirkel ongeveer 15 cm: dat is groot! De bladeren van het flipbook zijn behoorlijk dik en dat moet ook wel bij zo'n vorm. Iedere pagina was prachtig versierd met oog voor detail. Paillettenlint rond de randen, allemaal geponste figuurtjes, stukjes hout, gestanste vormen en woorden, overal kleine glittertjes of ornamentjes of pareltjes, lintjes, stempeltjes; je kijkt je ogen uit. Dus veel foto's van hele pagina's en in detail. Klik op de foto voor een groter beeld en vergaap je aan de creativiteit van Janine. En dit is dus nog niet alles! Er waren meer pagina's en meer zelfgemaakte goodies. Je begrijpt wel dat dit flipbook voor mij nog steeds een bron van inspiratie is!





zomaar een 'hoekje' 

over details gesproken:
dat glitterrandje rond de middelste geponste cirkel...


en tot slot wat zelfgemaakte tags




Geen opmerkingen:

Een reactie posten