Pagina's

zaterdag 24 december 2016

Pocketletter #3: It's Christmas Time

In de facebookgroep Pocketletters was er natuurlijk ook een kerstswap en hoewel ik me de afgelopen maanden (vanwege de verhuizing) niet voor veel projecten heb ingeschreven, heb ik deze niet voorbij laten gaan. Een pocketletter in kerstsfeer: dat is leuk! Ik werd gekoppeld aan Sabine, die een eigen webshop heeft met allemaal bijzonder leuke spullen voor een paperlover. Kijk maar eens op www.vierpapier.be. De bijbehorende facebookpagina is ook de moeite waard, zo blijf je op de hoogte van acties en mooie nieuwe producten.

Mijn pocketletter voor Sabine

Een pocketletter in kerstthema. Sabine en ik besloten er een vintage-versie van te maken. Nu ben ik dol op vintage en brocante, maar er mee werken vind ik nog best lastig. Uiteindelijk heb ik gekozen voor een gouden achtergrond, wat ik erg mooi vind in combinatie met het donkergroen van de dennenboom en het cremewit van veel vintage plaatjes, die ik van internet heb gehaald. Voor de versieringen heb ik flink gebruik gemaakt van de goodies die ik van Janine kreeg bij de kerstswap in juli, zoals de muziekinstrumentjes, de houten kerstboompjes, de rendierplaatjes en de gele kerstwoorden. Dat is natuurlijk het leuke van swappen: het werk van anderen geeft je inspiratie en het is mooi dat de goodies weer gebruikt worden in nieuwe kunstwerkjes. Aan de zijkant een gouden lint met nog wat extra gouden en witte 'slingers'. Geponste ijskristallen en dennenboompjes maken het compleet.

Op de achterkant is het vooral rood en groen: heel traditioneel, maar die kleurencombi doet het altijd goed met kerst. Het waren ook de kleuren van mijn allereerste kerstboom toen ik op mezelf ging wonen: met schots geruite ballen, vintage ornamenten en appeltjes was het een rood kerstfeest. In de groen-rood versierde pockets zaten vooral goodies (kerstcadeautjes), zoals punches en pailletten, vintage poezieplaatjes, kerstlintjes, washitape, kaartjes en ephemera, enzovoort. In een apart zakje stopte ik een theezakje (van Clipper, die zijn zo lekker) met een chocolaatje. Een feestelijke verpakking hoort er bij en met een mooie kaart is het dan compleet. Natuurlijk vergat ik weer eens foto's te maken, dus Sabine heeft alsnog de camera er bij gepakt. Met dank aan Sabine voor de foto's en vanzelfsprekend ook voor haar pocketletter (lees verder voor nog meer moois).






De pocketletter die ik van Sabine kreeg

Het was nog best wel spannend of onze pakketjes op tijd aan zouden komen. Sabine woont namelijk in Belgie en dat maakt de reis nog weer extra lang voor de post in deze toch al drukke postmaand. Gelukkig is alles goed gekomen en ontving ik de pocketletter in de week voor kerst. Sabine heeft gekozen voor prachtige vintage pastelkleuren: het zijn pastelkleuren, maar ze zijn niet zoetig of zo. In ieder geval geeft het een mooie winterse sfeer aan de pocketletter, zeker in combinatie met natuurlijke materialen en kleuren. De pocketletter is een combinatie van versierde kaartjes in de pocket en matte stickers op de buitenkant. Het is op de foto misschien niet zo goed te zien, maar dat geeft een bijzonder diepte-effect. Wat wel op de foto's te zien is, is hoe gedetailleerd alles is versierd en hoe mooi alles bij elkaar past. Ik vind 'm echt helemaal super!

Op de achterkant zaten allemaal kleine cadeautjes, helemaal in stijl met de voorkant. Plaatjes, stickertjes, houten figuurtjes, kanten lint, een zakje piepkleine bolletjes en heel erg mooie tags. Wat een feestje! Ook Sabine heeft aandacht besteed aan de verpakking met schitterend vlinderpapier en een fraai versierd envelopje met daarin twee theezakjes. Een van de twee theetjes is een heidethee uit Schotland, die ze meegenomen heeft tijdens haar huwelijksreis. Is dat niet leuk? Al met al was dit een bijzonder geslaagde swap.





 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten