Pagina's

woensdag 4 oktober 2017

Art journal #12: Filled with happiness



Eindelijk heb ik een art journal-pagina gemaakt met monsters behang. Iedere keer als ik in een bouwmarkt kom, neem ik een paar behangstaaltjes mee. Omdat ze zo leuk zijn. Nou ja, de meestedan. Ik heb er al mooie mixed-media kaarten mee gemaakt, maar nu dus in mijn art journal. Ik koos voor stukjes behang met een groen bladerpatroon. Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken dat ik zo'n dessin op de muur zou hebben, maar voor papercrafting is het een geweldig ontwerp. Ik heb de staaltjes op de pagina geplakt en daarna gesso er overheen gesmeerd. De basis is klaar.
Kleur toevoegen vind ik altijd een van de leukste onderdelen van een nieuwe pagina. Het krijgt dan echt vorm. Dat ik voor deze pagina voor groen zou kiezen, was natuurlijk al vrij snel duidelijk. En daar past geel mooi bij. Ik heb 4 verschillende sprays gebruikt. Die heb ik een beetje door elkaar over de pagina gesprayed, waarna ik een paar druppels water op de inkt heb laten vallen en met een keukenrol heb gedept. Dat verklaart de lichte vlekjes hier en daar.

 

Ik doe het niet bij iedere pagina, maar af en toe is een washitape een fraaie aanvulling. Op deze pagina heb ik een paar stukjes als accent toegevoegd, wel in vergelijkbare kleuren als de achtergrond. De pagina heeft dus een ander kleurtje nodig en dat is zachtroze geworden. Met een prachtig sjabloon met swirl-patroon en wat medium-gel krijgt de pagina meteen zwier. De glanzende vlindertjes maken het af, net als het groene kaartje.



Gebruikte materialen
Behangstalen van de bouwmarkt (ik meen dat deze van de Praxis komen), Distress Spray Stain in de kleuren fossilized amber en twisted citron, Heidi Swapp colorshine in de kleur seafoam, spray van Lindy's Stamp Gang in de kleur flat fabio (?), washitape van Hema, sjabloon Swirls van Dutch Doobadoo, vlindertjes uit een mix van Action en extra heavy gel medium (Amsterdam). Ik weet niet meer waar ik het kaartje vandaan heb.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten