Pagina's

maandag 23 oktober 2017

Round Robin #9: Demelza's boekje deel 2

Spoileralert: als je meedoet met het Round Robin-groepje 1 van de facebookgroep Snail Mail en je wilt nog niks zien van de boekjes, sla deze post dan over. De eerste foto in de Round Robin-posts is dan ook altijd een foto van de voorkant, omdat de voorkant al bekend is bij de eigenaar van het boekje.

En zo zie je voor de tweede keer de voorkant van Demelza's boekje. In de vorige Round Robin-blogpost heb ik al uitgelegd wat er mis was gegaan in de groep en waarom ik twee maanden in het boek van Demelza mocht versieren. Waaronder de zomermaand juli.

Als basis voor de eerste twee pagina's koos ik links een mooi geruit papiertje en rechts een dessin van fototoestellen. Met een turquoise metallic pasta en sjabloon heb ik de bubbeltjes linksboven en rechtsonder aangebracht.  De schelpen zijn allemaal poëzieplaatjes: gelukkig heb ik er destijds twee vellen van gekocht, want ik gebruik ze graag. Aan de linkerkant nog een zelfgevouwen enveloppe en een combinatie van stickers. Rechts zie je een kaartje uit het Flow Paperbook: de foto met dames in badkostuum. Ik houd wel van de retrostijl, zeker als er wat glitters bij zitten. Nog wat embellishments er bij en de pagina is klaar.

Gebruikte materialen: ruitjespapier van Marianne Design, metallic pasta van Inka Gold in de kleur turquoise, bubbeltjessjabloon van Dutch Doobadoo (wave stripes), de poëzieplaatjes heb ik ooit bij de Flying Tiger gekocht, de letterstickers (juli) zijn van Sostrene Grene, het etiket en de gouden &- en #-sticker zijn van Ikea, de tekststicker "every great dream" is van Diana Leeflang (bij Kruidvat), het papier van de enveloppe komt uit een set origamipapier (van Djeco) en de ronde stickertjes komen van een rol die ik in Frankrijk heb gekocht. Het papier met camera's komt uit een Flow Paperbook, evenals het kaartje. De washitape met gouden sterretjes is van Diana Leefland, het gele kaartje uit een set van DM (denk ik), de camera uit een diacuts-set van Jillybean Soup, van de sticker "keepin' it real" weet ik het echt niet meer en de stempel van de libel is van Hema. De washitape in het midden van de pagina komt uit een set. Ik moet zeggen dat ik het van de laatste items allemaal niet of niet zeker meer weet.




Het tweede stel pagina's is een kleurrijk geheel geworden. Lekker vrolijk en zomers met natuurlijk veel rose, want daar houd ik van. De tekst past er dan ook erg goed bij: Sometimes all you need is a splash of colour. Achter het Summer Bliss-kaartje zitten wat goodies verstopt, evenals in de envelopjes. Met een hoop watermeloen en wat ijsjes vind ik dit een mooie pagina voor juli.

Gebruikte materialen: Achtergrondpapier met meloen van Action, tekst komt van een scrapvel van Kaisercraft, het Summer Bliss kaartje heb ik ooit eens gekregen. De lichtroze smalle washitape (met tekst ' icecream') is van Action, de schelpensticker van Ikea (net als de rose stickers van het ijsje en meloen op de rechterpagina) en de andere stickers komen uit een Daphne's Diary. Het rose achtergrondpapier rechts is van Action, het gele kaartje komt van een scrapvel van Pink Paislee (Take me Away, vel 24), het papier van de envelopjes is van Sostrene Grene, de washitapes met watermeloen en het pantermotiefje (midden over de pagina) komen van de Ikea.





Ook de laatste pagina's zijn kleurrijk geworden, want vrolijke kleuren zijn voor mij synoniem met zomer. Links zie je een paar schattige plaatjes, gecombineerd met stickers en gestanste figuren. Aan de rechterkant een envelopje, nog meer gestanste figuren en stickers en een slinger van boeiende vragen. Je herkent ze vast van het bekende theemerk. Collega's en vrienden bewaren de theelabeltjes trouw voor me, dus ik heb een hele stapel.

Gebruikte materialen: achtergrondpapier met blauwe golfjes van Hema, de plaatjes met de meisjes komen van een scrapvel van Pebbles (uit de serie Girl Squad). De figuurtjes heb ik zelf gestanst met papier van Action en Cosmo Cricket (serie Upcycle). De stickers komen uit verschillende boekjes/series, ik weet zo echt niet meer welke. Het papier van het envelopje heb ik al meer dan 30 jaar: het komt uit een periode dat ik veel aan origami deed in de jaren 80, de letterstickers (blog) zijn van Pipoos. De washitape over het midden van de pagina is van Ikea, evenals de etiketsticker. De slinger is gemaakt van theelabeltjes van Pickwick-Thee, die ik op een lintje van Sostrene Grene heb geplakt. Het achtergrondpapier rechts komt uit een Action-blok.



In de volgende Round Robin-blogpost nog meer vrolijke kleurtjes, want ook voor Anita mocht ik de maand juli decoreren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten