Pagina's

dinsdag 26 september 2017

Flipbook #13: Herbst


 Nu de bladeren beginnen te kleuren en het 's avonds al weer vroeger donker wordt, komt het herfstgevoel boven. In de scrapwinkels en -webshops zijn de herfstlijnen al weer bijna vervangen door die van halloween en kerst, maar gelukkig zijn er nog genoeg pompoenen en paddenstoelen over om mee te craften. Vorig jaar heb ik een herfst-pocketletter laten zien, dit jaar show ik jullie een flipbook. Ik moet daar eerlijk bij vermelden dat ik het boekje vorig jaar gemaakt heb voor een swap met Janine uit Duitsland. Van haar heb ik weer een prachtige creatie ontvangen, die ik volgende keer laat zien.


Voor dit flipbook heb ik gekozen voor een groot vierkant scrapvel (30x30), waar ik een reepje uit geknipt heb. Eerst vouw je het vel in vier vierkanten en dan knip je een van de vouwen tot halverwege de pagina in. Je kunt dan de twee losse vierkanten naar binnen vouwen en daarna de twee helften tot een boekje. De rand heb ik versterkt met textieltape.

De voorkant van het boekje is versierd met stoffen bladeren, die overigens lastig bleven plakken, dus ik hoop dat ze goed zijn overgekomen. Op een beurs had ik een setje project life kaartjes met het herfstthema gekocht en daar heb ik voor dit flipbook goed gebruik van gemaakt, zoals je op de voorkant al kunt zien (het ruitjespatroon). Ook de plaatjes met paddenstoelen zijn een dankbaar onderdeel van het herfstboekje. Mooie gekleurde letters en een paar vlinders (deels diecut en deels gestempeld) maken het af.


Als je het boekje openvouwt, zie je een bonte verzameling herfstkleuren. Aan de linkerkant een collage van de bladeren met kaartjes, tags uit een Flow Magazine (het zijn zogenaamde jaarkaartjes) een zelfgevouwen envelopje, gouden hartjes en nog wat versieringen. Rechts is een groot pocketvak met allerlei goodies er in, waaronder pompoenzaadjes. Op de pocket zelf nog meer gevouwen envelopjes (het papier komt uit een magazine) met twee soorten lint en stickers. Achter de pocket een mooie kaart in herfstkleuren en wat houten stickers.



Helemaal opengevouwen heb je dus een groot vel van scrapformaat. In de linkerbovenhoek een pocket met een aantal kaartjes er in. Op het kleine plaatje links onder de foto zie je hetzelfde deel zonder de kaartjes. Ik probeer er altijd voor te zorgen dat een flipbook ook mooi is als je de goodies er uit haalt. Stickers en plaatjes zijn gebruikt als versiering. Rechtsboven een zakje met daarin een theezakje met natuurlijk een herfstsmaakje, nog wat stickers en een paddenstoelenplaatje plus een zakje met gepunchte figuurtjes in herfstkleuren. Linksonder een zogenaamde belly-band, waarachter de kaartjes met mijn 'brief'. De rechteronderkant heeft weer een pocket, gemaakt van een project life-kaartje. Daarin zitten wat tags in de vorm van potten (ook wel bekend als jars). De tags heb ik kant en klaar gekocht, maar ik heb ze wel zelf versierd met onder andere stempels en sjablonen. Met wat lint, stickers, nog een herfstblad en wat tekst is ook dit deel klaar. En dan natuurlijk leuk verpakken en versturen!


 


Gebruikte materialen
Het scrappapier is van Kaisercraft (meen ik me te herinneren). De paddenstoelenplaatjes (zowel de witte overzichtjes als de uitgeknipte) komen uit een scrapvel van Scrapberry's. De project life kaartjes komen allemaal uit een set, maar ik weet helaas niet meer welke. Dat geldt niet voor het kaartje 'Beautiful', die is van Prima Marketing en komt uit een boekje met kaartjes. De stoffen bladeren zijn van Action, de gouden hartjesstickers en de kleine craft letterstickertjes en de jar-tags komen bij Sostrene Grene vandaan, het bloemetjeslint is van So Low evenals de ronde glimmende stickertjes. Het papier met de vogels en varenbladeren komt uit een natuurserie van Papermania. De bruine stickers met de gestileerde bladeren zijn van Bruna. Het gouden en oranje lint is krullint. De washitape heb ik al heel lang; ik weet niet meer waar het vandaan komt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten