Pagina's

zondag 15 oktober 2017

Art journal #13: Harmonie


Ik had een Happinez gekocht. Niet dat het spirituele nou echt mijn ding is, eigenlijk helemaal niet, maar ik vind de styling en de plaatjes erg mooi. En om eerlijk te zijn, de quotes zijn natuurlijk wel prachtig. Met andere woorden, de Happinez is voor mij vooral bedoeld om als materiaal te gebruiken. En wel als eerste in mijn art journal. 

Nadat ik de pagina's met gesso heb bewerkt ben ik eerst aan het stempelen gegaan. Met een achtergrondstempel met bloemetjes en donkerrode inkt heb ik een basis gelegd. Daarna heb ik met een babywipe en wat distress paint lichte kleuren toegevoegd. De stempelinkt was nog niet helemaal droog, waardoor het patroon wat doorliep, maar dat effect vond ik eigenlijk wel mooi.

Tijd om een beetje Happinez toe te voegen. Ik heb een pagina met quote doormidden gescheurd: het ene deel (met bloemen) heb ik op de linkerpagina geplakt en het deel met de tekst op de rechterpagina. Daarna ben ik met pasta en sjabloon aan de gang gegaan. De pasta heb ik met een heel klein beetje beigebruine verf bijgekleurd, zodat het kantpatroon goed te zien is. Helaas heb ik de pagina's iets te vroeg op elkaar gedaan. De pasta was nog net niet helemaal droog, waardoor het hier en daar een beetje beschadigd is. Jammer, maar weer een leer voor de volgende keer. Als finishing touch heb ik nog wat zwart gespetterd en dat maakt de pagina af.

Ondanks de beschadigingen ben ik wel blij met het resultaat. Gelukkig zaten er nog meer fraaie foto's en pagina's in het tijdschrift.

Gebruikte materialen: achtergrondstempel met bloempatroon van Finnabair, stempelinkt Brilliance Dew Drop in de kleur pearlescent poppy, distress paint in de kleuren frayed burlap, victorian velvet en spun sugar, modeling paste van Sostrene Grene, beigebruine verf van Action, sjabloon met kantpatroon van Tim Holtz, zwarte inkt van Mr. Huey.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten