Pagina's

zaterdag 1 april 2017

Art journal #6: Come away with me

Soms doe je een project tussendoor. Dat betekent dan dat je de stappen op verschillende dagen doet en af en toe werk je dan ook aan meerdere stukken tegelijk. Bij de art journal pagina's geldt dat zeker, omdat ik daarbij technieken gebruik die moeten drogen. Aangezien ik niet beschik over een heattool, laat ik de verf of inkt of gel gewoon drogen en dat duurt dan een nachtje. Deze pagina is daar een perfect voorbeeld van.

Aanvankelijk wilde het maar niet zo lukken met dit ontwerp. Ik had de ondergrond gesprayd met distress ink; dat ging nog prima. Vervolgens heb ik reliƫf aangebracht met medium gel en een sjabloon met chevron-motief. So far so good. Het werd moeilijker toen ik ging experimenteren met een nieuw product: gelatos. Dat is een soort van krijtwax, waarmee je van alles kunt. Volgens de filmpjes op youtube dan. Het lijkt heel simpel als ze het voordoen, maar bij mij wilde het maar niet. Ik had aan de bovenkant van de pagina met de stick wat spul aangebracht en sprayde er wat water over. Daarna hield ik mijn art journal schuin, zodat de verdunde verf over de pagina zou kunnen lopen en zo een mooi patroontje zou maken. Maar zoals je ziet, liep vooral het water over de pagina, witte strepen achterlatend. De kleur bleef mooi bovenaan de pagina zitten.Vooral de bruine gelatos was een drama, dus ik concentreerde me maar op de gele kleur die iets beter leek aan te slaan. De wax tussen de chevronstrepen heb ik wat met mijn vinger uitgesmeerd. Dat was mijn kennismaking met de gelatos: volgende keer beter.



Daarna ben ik gaan stempelen. Ik gebruikte een houten stempel met allemaal pijltjes, of onderbroken chevronlijnen, het is maar hoe je het noemen wilt. Een mooie gelegenheid om een nieuwe stempelinktkleur te testen: rocket red gold. Ik werk graag met de inkt van brilliance, omdat er zo'n mooie glans in zit. Dat geldt zeker voor deze kleur, rood met een wat oranjebruin gloedje en gouden spikkeltjes. Ook de krijtverf van Versamagic werkt prettig en geeft juist weer een mooi mat effect. Op deze pagina gebruik ik groen, omdat het anders te veel in een kleurgroep blijft. Het is misschien niet heel opvallend aanwezig, maar frist het wel wat op.

 

Eigenlijk vind ik de pagina wel mooi zo, afgezien van de bruine gelatos die aan de bovenkant van de linkerpagina nog wat te zien is, maar daar is niets meer aan te doen. Tijd om een mooi kaartje uit te zoeken. Het gele kaartje met de tekst ' Come away with me'  past er goed bij. Ik heb de randjes ruwer gemaakt met een distress-tool en de rocket red gold er nog even bij gepakt. Nog wat stempelen en de randjes bewerken en de pagina is klaar, wat mij betreft.




Gebruikte materialen
Distress ink in de kleuren antique linnen en abandoned coral. Gelatos (Faber Castell). Chevron-sjabloon van Tim Holtz. Chevronstempel van Hema. Clear stamp met grotere pijlen van Kaisercraft. Brilliance stempelinkt in de kleur rocket red gold, Versamagic chalk ink in de kleur Aloe Vera.



1 opmerking:

  1. Heel leuk geworden, niks meer aan doen idd!!
    Groetjes lieke (creative_dutchie)

    BeantwoordenVerwijderen