Pagina's

vrijdag 14 april 2017

Round Robin #4: Het boekje van Grietje

Spoileralert: als je meedoet met het Round Robin-groepje 1 van de facebookgroep Snail Mail en je wilt nog niks zien van de boekjes, sla deze post dan over. De eerste foto in de Round Robin-posts is dan ook altijd een foto van de voorkant, omdat de voorkant al bekend is bij de eigenaar van het boekje.

We zitten in de derde maand van het Round Robin-project en ik mocht in maart het boekje van Grietje versieren. Omdat we allemaal zin hebben in de lente, was ik dus ook in de stemming voor vrolijke kleuren en het voorjaar. Op haar eigen pagina's vertelde Grietje meer over zichzelf en vooral ook over waar ze allemaal van houdt. En dat inspireerde me ook deze keer voor de pagina's. Zo houdt Grietje heel erg van rozen en van servies, al dan niet gecombineerd. Laat ik daar nou ook van houden.

Ik vertel bewust niets van de bijdragen van de andere deelneemsters aan het project. Het is niet aan mij om hun creaties te laten zien, zolang het niet ook voor mij gemaakt is. Zo ergens in december krijg ik mijn eigen boekje terug en laat ik zien hoe mooi de pagina's van mijn mede-papercrafters zijn geworden. En als er filmpjes, foto's of blogs van de anderen zijn, dan zal ik die ook delen. Voorlopig moeten jullie het met mijn creaties doen.

Zoals gezegd heb ik onder andere de lente als inspiratiebron gebruikt. De eerste pagina vertelt dan ook dat het voorjaar er aan komt. Op een vrolijke bloemenprint als achtergrond heb ik een kaartje met (alvast) een paashaasje geplakt. Eigenlijk is dat een maand te vroeg, maar met al die eitjes en paastakken in de winkels kun je er nu al niet omheen. Het randje heb ik geel gemaakt met distress ink. De tag met het geborduurde bloempje heb ik eens gekocht op een creatieve markt in Hengelo (georganiseerd door Trendy Kim). Nog wat plakletters er bij en de vrolijke introductiepagina is klaar.

Materialen: achtergrondpapier van de Wibra, de groene letters ook. Rose letters van de Pipoos. Washitapes zijn van de Hema, zowel de mintgroene (waar de rose letters op zitten) als de tape met vogeltjes. Kaartje ???

De volgende pagina's staan helemaal in het teken van de roos. Uit het verhaal van Grietje maakte ik op dat rozen toch echt wel haar ding zijn, dus dat thema was al snel duidelijk. Ik vond het ook wel een uitdaging om alleen maar rozen te gebruiken. En dan blijk je toch best veel materiaal te hebben, want het kostte weinig moeite om rozenspulletjes bij elkaar te verzamelen.

Materialen: achtergrondpapier van beide pagina's uit een papierblok van de Big Bazar. Links blaadjes en bloemen van Scrapberry's, het vintageplaatje komt uit een Actionblokje, het tekstplaatje is van Kaisercraft, de poezieplaatjes links en rechts weet ik niet meer, het project life-kaartje aan de rechterkant ook niet, de stickers met rozenservies komen uit een Daphne's Diary, de ronde rozensticker uit een Flow Paperbook, de twee crèmekleurige plaatjes heb ik uit een verpakking geknipt, het groene papier is een geschenkzakje dat ik ooit heb gekregen en de geschulpte stickerrand komt van de Action.




De dubbele pagina erna lijkt vooral in het teken te staan van de lente. Vrolijke zonnige kleurtjes. Maar wie goed kijkt ziet dat op het achtergrondpapier rechts allemaal tasjes staan, zowel op het groene papier als op het gele papier boven en onder. Ook dat is een van de dingen die Grietje noemde: ze is dol op tassen. De rechterpagina is verder versierd met mooie plaatjes en stickers, een envelopje met tag (waarop de gegevens van dit blog), smalle washitape en stempels. Aan de linkerkant heb ik op hartjespapier met een stencil en distressinkt een vogeltje en een libelle gesponst. Ik heb er nog wat bloemetjes bij gestempeld. Van het papier dat ik rechts heb gebruikt heb ik voor links nog wat versieringen gemaakt. Ook hier een stempel en nog wat glimmende bloemetjes.

Materialen: achtergrondpapier met hartjes van Action, achtergrondpapier met tasjes uit het papierblokje UPcycle van Cosmo Cricket, stempelinkten Teal Damask Chalk Edger en Wild Honey Distress Ink, bloemen- en tekststempels van Action, stencil van Kruidvat, glimbloemetjes van Sostrene Grene, serviesstickers van Daphne's Diary, de tags heb ik gekregen van mijn penvriendin, de tag komt uit een Flow Paperbook, het rose bolletjespapier zat in een papierblokje van Zeeman, smalle washitape met hartjes van Action, groene washitape met bloemetjes van Flying Tiger, washitape in het midden van de pagina's weet ik niet meer. De die-cut 'Always be thankful' heb ik eens gekregen bij een swap.


















Op de laatste (enkele) pagina vertel ik meer over mezelf. Ook voor deze pagina heb ik vrolijke kleuren en bloemen als thema gekozen, want daar houd ik zelf het meest van. En de rozen komen terug. In de envelopjes zitten kaartjes waarop ik heb geschreven, met nog wat extra goodies. Wie dit blog al enige tijd volgt zal  niet verbaasd zijn over de kleurkeuze: de combi van mint met rose is absoluut favoriet bij mij. Ik werk graag met deze kleuren en ik vind het effect ook op deze pagina erg leuk.

Materialen: achtergrondpapier komt uit een box met origamipapier, rozenpapier enveloppe uit een papierblok van Big Bazar, lichtroze zakje met madeliefjes van Sostrene Grene, ronde stickers met rozen uit Flow Paperbook, stickers met rozenservies uit Daphne's Diary, glimbloemetjes van Sostrene Grene, washitape met bloemen van Marianne Design. De washitape met de tekst ' Handmade with love' heb ik al heel lang, ik weet niet meer waar het vandaan komt.


Het volgende boekje laat nog even op zich wachten. Volgens het verzendschema had ik 'm al moeten hebben, maar Patricia liet weten dat het wat langer duurt dit keer. Ik kijk er al naar uit, want het blijft een leuk en inspirerend project, dat Round Robin.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten