Pagina's

zondag 23 april 2017

Art journal #7: Chasing Dreams

Ik heb een pagina in mijn art journal gemaakt met mijn favoriete kleurencombinatie: mint en rose. En dan nog een beetje lila en lichtblauw en glitters en glimmers erbij, omdat het anders saai wordt. In deze blogpost veel foto's, het gaat nu eenmaal om wat je uiteindelijk ziet. Nou ja, en ook een beetje om hoe je het maakt natuurlijk.





Voor de ondergrond heb ik distress paint gebruikt, nadat ik de pagina met gesso bewerkt heb. Het zijn twee kleuren en ik heb ze met een baby-lotiondoekje uitgeveegd. Daarna ben ik met inkt verder gegaan. Ik heb de inkt niet rechtstreeks op de pagina gesprayed, maar eerst op een stukje cellofaan dat ik wat heen en weer heb gedraaid. De inkt gaat dan over het plastic lopen, wat een mooi effect geeft. Dan het cellofaan op de pagina drukken. 



De volgende stap is het stempelen. Ik heb twee verschillende clear stamps van vlinders gebruikt en drie verschillende stempelinkten. Dat was overigens niet zozeer een bewuste keuze, maar meer een kwestie van de goede kleuren. De vlinders in rose, turquoise en lila heb ik losjes verspreid op de pagina's gestempeld.



Tijd voor wat reliƫf, want dat maakt mixed media nu zo leuk, vind ik. Ik heb de medium gel deze keer niet gemengd met een kleurtje, maar wel met witte glitters. Op de bovenste foto zie je de gel kort nadat deze is aangebracht. De gel droogt transparant op. Het effect is dus heel subtiel en op de foto's moeilijk te zien. Op de 2e foto zie je wel een kleine beetje glitter (linkerkant) en ook op de derde foto is de gel wel licht te zien (vooral rechtsonder), maar in het echt is het beter zichtbaar, vooral als je het boekje schuin in het licht houdt.



Voor deze pagina was ik uitgegaan van een leuk project life kaartje met de tekst 'Dreams are for chasing', maar ik vond de pagina nog niet af toen ik het kaartje er op legde. Nu had ik toevallig kort daarvoor bij Ursula's Hobbywinkel (in Hengelo) wat pailletten gescoord in de goede kleuren. Dat was nu net wat deze pagina's nog nodig hadden.


Gebruikte materialen
Distress paint in de kleuren evergreen bough en victorian velvet (Tim Holtz), light violet ink spray van Craft Emotions, clear stamp vlinders van  Scrapberry's en Action. Versa Magic chalk stempelinkt pink petunia, Chalk Edger in de kleur teal damask, lila stempelkussen van Sostrene Grene, medium gel van Amsterdam (Talens), glitters van Pipoos, stencil van Sandra's Hobbyshop, project life kaartje uit de serie Chasing Dreams van Maggie Holmes (voor Crate Paper), grote pailletten (Ursula's hobbywinkel).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten