Pagina's

zaterdag 8 april 2017

Flipbook #12: Vrolijk Pasen

Ik heb het hier al vaker gehad over Anja, mijn vaste swapmaatje. We maken geregeld mooie flipbooks of snailmails voor elkaar, waar steevast een brief bij zit waarin we elkaar op de hoogte houden van het wel en wee. Meestal komt dat ongeveer tegelijkertijd: of Anja is mij net voor of ik ben haar net voor. Dit keer was ik net eerder met mijn paas-flipbook.

In ons huishouden wordt meestal niet zo veel aan Pasen gedaan. Manlief heeft een hekel aan gele spullen in huis en van een paastak krijgt hij allergische reacties. Maar eerlijk gezegd hoeft dat voor mij ook niet zo. Ik houd wel van voorjaarsbolletjes en van die kwarteleitjes. De eitjes zijn echter ontdekt door onze kat, die ze de hele kamer doormept tot ze kapot zijn of onder de kast liggen (of allebei). Inmiddels zijn er zo al een stuk of dertig gesneuveld. Verder wachten we af tot het echt pasen is en dan maak ik een mooi ontbijtje voor op een fleurig gedekte tafel.

Gelukkig kan ik helemaal los op papier, dus ik heb een paas-flipbook gemaakt. Als basis gebruikte ik een dik stuk papier van de Action. Daar hebben ze bloks met papier van 30 bij 15 cm: ideaal voor flipbooks of mini-albums. Voor het paasthema koos ik lichtgroen karton met stipjes. Aan de binnenkant plakte ik velletjes met bloemetjes in pastelkleuren. Hier en daar zit wat washitape over de randjes om de vouwen te verdoezelen.

Voor de versiering heb ik vooral veel stickers gebruikt. Al moet ik daar wel bij zeggen dat de oude stickervellen van Margriet en Libelle nog uit de vorige eeuw kwamen en de stickers dus eigenlijk niet meer plakten. Maar ach, niks dat een toefje lijm niet kan fiksen. De glitterstickertjes heb ik ooit vanuit de USA gekregen. Het zijn best felle kleuren, maar in dit flipbook komen ze heel goed tot hun recht. Verder heb ik twee soorten puft stickers gebruikt. Dat zijn van die dikkere plastic stickers. Ik had een velletje met kuikens en vogels (o.a. de grote op de voorkant) en een set met moderner vormgegeven tekeningen. In het foliezakje aan de linkerkant zitten allemaal kleine puffy stickertjes.

In het vak midden heb ik leuke goodies gestopt. Zaadjes om zelf rozemarijn te kweken, een franje-ei (gemaakt door een swapmaatje in de USA), een Flow-kaartje en Flow-tags. Als je ze uit de pocket haalt blijft een mooi tafereeltje over met een pastelkleurige achtergrond met mooie paasstickers (uit de vorige eeuw dus) van Marjolein Bastin. In het groene zakje met wolkjes zit een tag verstopt met was washitapes. Het is niet het meest bewerkelijke flipbook dat ik ooit gemaakt heb, maar toch heel erg leuk om te doen met al die vrolijke kleurtjes en plaatjes.





Gebruikte materialen
Groen karton met witte stippen van Action, geel-wit gestreept karton ook, de bloemetjes op de voorkant zijn geponst uit papier van Wibra, papier met bloemen links en rechts uit papierblokjes van Janneke Brinkman (Kruidvat), papier middelste pagina van Sostrene Grene, lichtgeel cardstock van 't Scrapateljeetje, lichtgeel maskingtape van www.meerleuks.nl, puffy stickers vogels/kuikens en pastelkeningen van de Hema, in het zakje zitten ook kleine puffy stickers van Flying Tiger (schaapjes en konijntjes), washitape met bloemetjes van Sostrene Grene, washitape met schaapjes van Flying Tiger, glitterstickers uit de USA, alle overige stickers uit paasedities van Libelle en/of Margriet (van heel lang geleden), rozemarijnzaadjes van Sostrene Grene, tags en kaartje uit de Flow-papergoodies-set. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten