Pagina's

zondag 9 oktober 2016

Pocketletter #2: Herfst

In de facebookgroep pocketletters wordt maandelijks een swap georganiseerd en voor oktober was het thema, hoe toepasselijk, herfst. Dat vind ik een leuk uitgangspunt, omdat je er verschillende kanten mee op kunt. Ik had er ook echt zin in een pocketletter te maken, dus hij was al klaar ruim voordat ik wist naar wie ik 'm op moest sturen. Op 1 oktober zijn de koppels bekendgemaakt en ik mocht swappen met Tialda. Via een persoonlijk berichtje legde ik contact en Tialda liet me al snel weten dat zij de pocketletter ook al klaar had. Kijk, een mede-liefhebber! En dus hadden we begin oktober beiden onze pocketletter binnen.

Voor mijn pocketletter gebruikte ik een papiersetje dat ik in de kringloop tegenkwam. Normaal gesproken zou ik dit setje hebben laten liggen, want het zijn niet helemaal mijn kleuren, maar het oranje en okergeel komt natuurlijk prima van pas bij een herfstthema. Er zaten mooie papiertjes in, met relief (embossed), handgeschept, gedessineerd, effen. Alle gele en oranje papier komt uit dit pakket; dat geldt ook voor het zakje met pailletten dat qua kleur prachtig bij het thema past. De andere achtergrondpapiertjes komen uit een paperpad van Authentique (collection Radiant). De achterkant is een mooie effen kleur, dus ik hoefde voor de achterpagina geen extra papier te plakken.

De kaartjes heb ik gedecoreerd met nepbladeren van de Action. Aangezien de echte bladeren eind september nog gewoon aan de boom zaten en bovendien groen waren, moest ik uitwijken naar neppers. Ze plakken lastig, moet ik zeggen, maar met wat dubbelzijdig tape lukte het min of meer. Beetje bijknippen en de basis is gelegd. De stempels en inktdozen zijn tevoorschijn gekomen voor een mooie quote (linksboven); ook de letters herfst op de vierkante geponste blokjes zijn stempels. De vlinders zijn zelfgemaakt met stempels (HEMA) op geel en oranje papier. Ik heb ze keurig uitgeknipt en nog een stel extra gemaakt als goodie.

Ik ben niet de enige die zich afvraagt hoeveel goodies je nu eigenlijk er bij moet doen. Regelmatig zie ik een vraag in een van de facebookgroepen voorbij komen. Meestal doe ik maar wat en volgens mij klopt het wel aardig, want ook al doet iedereen het net weer anders, ik heb niet het gevoel dat ik veel meer of minder terugkrijg. Bij deze pocketletter heb ik een theezakje gevoegd, met een chocolaatje. De vlindertjes noemde ik al en ik heb een mooie selectie stickertjes in een van de vakjes gestopt. Natuurlijk zitten er ook wat zelfgemaakte stickers bij (zie ook in de shop) en wat stukjes lint. Helemaal rechtsonder zit een setje, ja hoe zal ik het noemen... het zijn zelfgemaakte mini-kaartjes met leuke plaatjes van een washitape. Je kunt ze gebruiken in een flipbook, snailmail, scrappagina of pocketletter.

De pocketletter is afgewerkt met een reep crêpe-papier met een naturel lintje. Ik vind het wel leuk om ook iets aan de buitenkant te doen en bij veel pocketletters op pinterest zie je mooie voorbeelden. Tot slot wil ik nog even vermelden dat het gedichtje 'Thuis' van Sukha is, geprint op transparante sticker.



De pocketletter van Tialda lag dus begin oktober al in de brievenbus. Wat is het toch een feestje om zo'n dikke envelop, vaak feestelijk versierd, in je brievenbus te vinden.  Deze pocketletter had natuurlijk ook het thema herfst en het is bijzonder om te zien hoe ieder daar zijn eigen draai aan geeft. Ook op de facebookpagina zie je prachtige exemplaren in het foto-album dat speciaal voor het thema is aangemaakt. 

Tialda gebruikte twee soorten papier als basis voor de kaartjes, mooie lichte dessins met blaadjes. Ze versierde de kaartjes met allerlei materialen, zoals washitapes, houten figuurtjes, knoopjes, lint, mooie herfstplaatjes en dezelfde blaadjes die ik heb gebruikt (grappig is dat). Aan de zijkant zie je leuke besjes en eikeltjes, die het geheel wat feestelijks geven. Ook het grote vilten blad voegt iets toe.

Aan de achterkant zaten wat vrolijker gekleurde papiertjes met de goodies: een lekkere thee, mooie quotes, krullint, knoopjes, glimmers, stickertjes en nog meer. Dat vind ik zo fijn aan deze swaps: je hebt plezier aan het maken van een pocketletter, je hebt plezier aan het weggeven van je creatie (met leuke goodies) en je hebt plezier als je er zelf een krijgt. Win Win Win.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten