Pagina's

woensdag 12 oktober 2016

Ontvangen flipbook #3: Janine uit Duitsland

Na onze kerstswap hebben Janine en ik nog een keer flipbooks voor elkaar gemaakt, nu met een vrij thema. Ik koos voor het onderwerp reizen; het resultaat heb je al kunnen zien op deze blog (klik hier). Janine maakte voor mij een zogenaamde 'loaded envelope'! Dat is een type flipbook dat momenteel erg populair is, vooral in de USA. Je maakt van mooi papier een grote 'zak' of je gebruikt een kant-en-klare zak, die je nog wel versiert en indien nodig verstevigt. Die vul je met allerlei goodies en items, al dan niet zelfgemaakt.

Het thema van Janine's flipbook was lavendel en daarmee maak je mij erg blij. Ze maakte een omslag van schitterend scrappapier. Zoals je kunt zien heeft de 'enveloppe'  twee niveaus. Op de voorkant heeft Janine onder andere wat frames met bloemen geplakt, mooi kanten lint en een rozet met een vlindertje. Ook de paperclips zijn zelfgemaakt, je ziet ze linksboven (het strikje) en aan de rechterkant in het midden, net boven de rozet (het ronde dingetje).

In het voorste zakje vond ik een aantal uitgestanste paarse lettertjes, die ik inmiddels al voor een deel gebruikt heb voor een scrappagina. Daarnaast had Janine wat textieltape met paarse bloemetjes toegevoegd. Erg mooi zijn de zelfgemaakte tags met geponste figuren, leuke teksten en bijpassende lintjes. Let ook op de details zoals de pareltjes op de vlinders.

Zelf vind ik het lastig om dingen te bedenken voor het grote vak, met name omdat deze langer moeten zijn. Je wilt immers niet dat je goodies onder in de grote enveloppe verdwijnen, maar er juist wel leuk bovenuit steken. Janine heeft dat slim opgelost door een soort van miniboekjes te maken, waar ze dan weer mooie plaatjes op heeft geplakt en goodies in pockets heeft verstopt. Dat doet meer denken aan het traditionele flipbook. Hetzelfde geldt voor de megagrote tag met meerdere kaartjes die je omhoog of opzij kunt flippen met daarop versieringen of leuke goodies.

Janine weet me iedere keer weer te verrassen met nieuwe ideeën en toepassingen. Ze maakt gebruik van heel veel technieken en materialen en dat is erg inspirerend. En ze is consequent in het kleurgebruik; daarin hebben we elkaar echt gevonden. Ik kijk dus erg uit naar onze volgende ruil, die voor deze maand gepland is. We maken allebei een flipbook in herfstsfeer!








Geen opmerkingen:

Een reactie posten