Pagina's

donderdag 1 juni 2017

Art journal #8: I can and I will

Ik geef eerlijk toe, het is niet mijn mooiste pagina. Maar goed, zonder mislukkingen geen succes, zullen we maar zeggen, dus ik deel 'm toch met jullie. Waarom ik 'm niet mooi vind? Eigenlijk vooral om de donkere kleur van de gel.

Ik heb de pagina's zoals gebruikelijk eerst behandeld met gesso. Daarna heb ik met distress ink hier en daar wat bruin aangebracht. Dat ging al niet helemaal zoals ik gehoopt had, getuige de nogal prominente vlek in het midden (op de tweede foto zie je de vlek linksonder).De turquoise inkt-spray heb ik eerst op cellofaan gespoten en daarna het cellofaan op de pagina's gedrukt. Vervolgens heb ik met een achtergrondstempel met rasterpatroon wat afdrukken gemaakt.

Het ging eigenlijk mis toen ik met een stencil de gel aanbracht. Ik wilde wat contrast, dus ik had donkerbruine plakkaatverf aan de gel toegevoegd. Maar deze droogde toch nog donkerder op dan ik gedacht had. De donkere kleur laat ook zien dat ik het aanbrengen van de gel via een stencil nog niet 100% beheers. Meestal valt dat niet zo op, maar nu zie je de slordigheden wel heel erg goed. Fijn, ik heb met inkt de randen van de pagina nog wat bewerkt, ook niet al te netjes, maar dat maakt nu niet zoveel meer uit.

De randen van het kaartje heb ik met mijn distresstool opgeruwd en voorzien van een donker kleurtje en op het kaartje zelf zitten nog wat spetters van de spray-inkt. Uiteindelijk heb ik de somberheid van de pagina's geprobeerd op te vrolijken met glimmers. Er is een heel pakje plaksteentjes aan opgegaan en toegegeven, het haalt de boel wel een beetje op. Misschien is het op de foto's niet goed te zien, maar als je het boekje in je handen hebt scheelt het wel. Ach, het is in ieder geval weer eens een heel andere pagina.




Materiaal: Distress Ink in de kleur Vintage Photo (achtergrond en langs de randen), Dylusions Inktspray in de kleur Vibrant Turquoise, stempel van Finnabair, stempelinkt Dew Drop Brilliance in de kleur pearlescent chocolate (randjes kaart en stempelafdruk), stencil van Sandra's Hobbyshop, medium gel van Amsterdam (Talens), plakkaatverf van Sostrene Grene (kleur Burnt Umber, die echt wel mooi is, maar wel donker), het kaartje is van Me & My Big Ideas maar ik weet niet meer uit welke set. De glimmersteentjes tenslotte zijn van de Wibra.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten