Pagina's

zondag 12 maart 2017

Round Robin #3: Het boekje van Marleen

Spoileralert: als je meedoet met het Round Robin-groepje 1 van de facebookgroep Snail Mail en je wilt nog niks zien van de boekjes, sla dan deze post over. De eerste foto in de Round Robin-posts is dan ook altijd een foto van de voorkant, omdat de voorkant al bekend is bij de eigenaar van het boekje.

Het boekje van maart is al een poosje in huis en daar moet ik nodig aan beginnen. Hoog tijd dus om mijn bijdrage voor februari aan het Round Robin-project met jullie te delen. Ik vind het steeds leuker, dit project. De boekjes worden langzamerhand wat voller en je ziet ook wat meer werk van de andere mensen in de groep. Het is heel inspirerend om al die mooie dingen te zien en ik kijk dan ook iedere keer uit naar het volgende boekje.

In februari mocht ik werken aan het boekje van Marleen. Zij heeft niet een moleskine-boekje gekozen, maar een boekje met harde kaft en veel meer pagina's dan in het bekende schriftje. Dat is natuurlijk heel erg verleidelijk, maar ik heb me ingehouden en me netjes aan de 6 pagina's gehouden. Blijkbaar heb ik het verkeerd begrepen, want ook in dit boekje beginnen en eindigen mijn 6 pagina's met 1 bladzijde in plaats van dat ik 3 dubbele pagina's heb. Dus vanaf nu doe ik gewoon 6 pagina's.


Marleen heeft een leuk idee ingebracht. Zij heeft voor iedere maand een velletje gemaakt en vraagt ons om onze bijdrage met dat velletje te beginnen. Dat doe ik uiteraard graag en dat zet meteen de toon voor de kleurstelling van mijn openingsblad. Het wordt heel licht in een combi die ik sowieso wel bij de winter vind passen. Maar omdat ik zin heb in de lente, heb ik ook lente in mijn pagina's gestopt. Op deze pagina is dat een gedichtje van Sukha (wat zijn die toch altijd leuk!) dat ik op een mintgroen geverfd papier heb gestempeld. Ik heb er ook een voor mezelf gemaakt, die hangt nu boven mijn werktafel.


Omdat iedereen zichzelf voorstelt op de eerste pagina's van het boekje, krijg je direct al ideeën voor jouw bijdrage. In de introductie van Marleen vielen mij een paar dingen op. Het ene was de liefde voor de natuur en de ander was een voorkeur voor mooie quotes. Dat mochten ook bijbelteksten zijn. De natuur was dan ook mijn inspiratie voor de eerste dubbele pagina. Ik heb ooit een setje papier gekocht met allemaal natuurplaatjes en daarvan heb ik er een als achtergrond gebruikt aan de linkerkant. De plaatjes van de vogeltjes had ik kant-en-klaar in mijn voorraad zitten, maar de rest van de versieringen heb ik zelf gestanst of gestempeld.

Aan de rechterkant heb ik een extra kaart bevestigd, die ik met colorshine en inkt en sjabloon heb bewerkt. Daar heb ik mooie winterplaatjes op gestempeld. Daaronder zie je een grote tag uit Flow Magazine, waar al een mooie tekst op stond. Ik heb er wat washitape en gestanste vlindertjes op geplakt. Als je de bovenste kaart omklapt, zie je een prachtige foto van een uil. De foto komt uit de Seasons en ik vind 'm erg mooi bij de rest op deze pagina passen. Op de achterkant van de kaart heb ik een kaartje geplakt met wat veertjes.



De tweede dubbele pagina heeft een totaal andere sfeer. Van de winter gaan we zomaar door naar de lente. Voor mij betekent de lente warme pastelletjes en bloemen. Je ziet dus rose, geel, zachtoranje en mintgroen. En dat dan gecombineerd met mooie quotes, een bijbelsticker en bloemen. In de rose enveloppe zitten bijpassende Project Life-kaartjes.


Op de laatste pagina vertel ik nog wat over mezelf. Verstopt achter een 4x6-Project Life-kaart zit een envelopje met meer info over mezelf en dit blog. Links nog een klein berichtje voor Marleen. Deze pagina heb ik verder versierd met gepunchte rondjes en nog wat leuke stickers en tekstjes. Het was weer een feestje om dit boekje te decoreren. Wat is Round Robin toch een leuk project. Ik heb nu al weer zin om met de volgende aan de slag te gaan en gelukkig kan dat ook, want het boekje van Grietje ligt op me te wachten.



Gebruikte materialen (voor zover ik het nog weet):
1e pagina: achtergrondpapier en groene bloemetjes van Sostrene Grene, letterstempels en lichtgroene washitape (linkerkant pagina) van Pipoos, stempelinkt navy van Heidi Swapp, strikje uit een scrapboekje van het Kruidvat, lichtgroen washitape (kleine stukjes) van Hema, kunststof 'diamant' stickers van Action. Witte kanttape:?
2e pagina: achtergrondpapier van Papermania, weeflint van Wibra, woordstansen van Tim Holtz, bloemenstansen van Joy/Noor Design.
3e pagina: tag uit Flow Magazine, vlinderstansen van Joy/Noor Design, washitapes van de Wibra, bloemenkaartje uit de lijn Botanica van Kaisercraft, stempels van Viva Decor, foto uil uit Seasons.
4e pagina: achtergrondpapier uit een Action-blok, bloemenstickers van Hema, sticker met bijbeltekst van ByKris, tekststempel van Kaisercraft.
5e pagina: achtergrondpapier weet ik niet meer (op een beurs gekocht), papier envelopje van Sostrene Grene, stickers met voorjaarsbloemen van Ali Express, rose en groene bannerstickers van de Wibra, ronde stickers van Koos :-), lichtroze smalle tape van Action, bloemetjestape onder van Marianne Design, de roze tape met tekst heb ik al heel lang en ik weet niet meer waar ik het gekocht heb. De enamel dots (hoe heten die dingen in het Nederlands?) komen van Ali Express.
6e pagina: achtergrondpapier van Marianne Design, papier gepunchte rondjes uit het Flow Paperbook, Daphne's Diary papierblok en van Sostrene Grene. De rechthoekige stickertjes zijn van Ali Express, het kattenstickertje en papier enveloppe van Flying Tiger en het plaatje van de vrouw is van Tilda. De washitapes heb ik op een beurs gekocht (merk weet ik niet meer), de verenstempel is van Craft Emotions.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten