Pagina's

dinsdag 25 juli 2017

Art journal #11: Bursting smile

De Action: soms vind je er de leukste artikelen voor een klein prijsje. En laten we eerlijk zijn, de designs zijn vaak vrolijk en modern en doen niet onder voor de dure craftmerken. Zelf vind ik het prettig om allerlei materialen en merken en lijnen door elkaar te gebruiken. En daar zitten ook vaak spullen van de Action bij. Zo ook op deze art journal-pagina.

Voor de basis heb ik mijn oude Franse rommelmarktboekje van 10 cent van de plank gehaald. Het papier is vergeeld en de tekst is onvervalst Frans en dat geeft zo'n pagina wel een leuk tintje. Daar overheen heb ik een patroon gemaakt van stempels van Action. Het zijn 5 houten stempeltjes van cactussen en andere vetplanten. Ze stempelen verrassend scherp en zo verspreid over de pagina vind ik het effect erg fraai. Natuurlijk moest ik het vervolgens verpesten met een nieuwe art journal-fail. Ik wil de pagina van een mooi bruin laagje distress paint voorzien, maar ik ben de gesso vergeten. Da's niet zo slim, want het papier zuigt de verf op en je krijgt vooral geen mooi laagje als je met een babywipe over de verf gaat. Wel papiervezels.





Afijn, na alsnog een laag gesso, een paintlaagje in zachte kleuren en nog wat extra stempels kan ik aan het volgende onderdeel beginnen. Opnieuw met een Action-artikel in de hoofdrol: een van de stencils. Action heeft/had diverse sets van 4 verschillende stencils. Ze zijn vrij dun, dus minder geschikt om reliëf aan te brengen, maar ideaal voor het gebruik met stempelinkt. Ik gebruik twee kleuren inkt door elkaar om er wat diepte in aan te brengen.



Ik houd er wel van: zachte kleuren met mooie patronen. Maar de pagina mag wat spannender, dus is het tijd voor contrast, reliëf en uiteraard wat glimmers. Alles in een keer met een glimpasta in koperkleur en een wat dikker stencil met bloemenpatroon. De hartjes van de bloemen hebben een nagellakje gekregen: in eerste instantie lichtgeel, maar dat vond ik toch niet zo mooi, dus het werd alsnog groen. Geen journalpagina is compleet zonder een quote, althans niet in mijn journal, dus het kaartje is een fraaie afsluiter.




Gebruikte materialen: Houten stempels van Action, Versamagic chalk inkt in de kleuren Pink Petunia, Aloe Vera en Oasis Green, Distress Paint in de kleuren Victorian Velvet, Frayed Burlap en een beetje Spun Sugar, stempeltje met drie bloempotjes van Action (clear stamp), stencil met bladeren van Action, stencil met bloemen van Prima Marketing, glimpasta van Viva Decor in koperkleur, nagellak van Hema. Ik weet niet meer uit welke lijn het journal-kaartje komt.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten